“App”tualitzem-nos en accents!

Qui em conegui ja sabrà que no sóc gens aficionat a les noves tecnologies de la comunicació, que si els mòbils de darrera generació (ja no sé per quina anem), que si un Ipad, una Blackberry i vés a saber quines més històries d’aquestes. I ja no diguem de les aplicacions que hom pot baixar-se al mòbil … Confesso que tot això em supera i que des d’aquest punt de vista, m’he quedat al segle XX. Diguem que amb un simple mòbil que em serveixi per trucar i rebre trucades, ja en tinc més que suficient. Total, per al que l’utilitzo no em cal complicar-me la vida i si veiéssiu la meva factura per aquest concepte, entendríeu que el meu operador de telefonia mòbil no crec que faci gaire negoci amb mi. Per això no faig gaire cas dels nombrosos anuncis que m’arriben a les mans que provenen d’aquest món. Ara bé, com tinc al meu voltant gent que té les meves mateixes inquietuds lingüístiques, us deixo aquesta imatge per cortesia d’en Raül, un col.lega de curses “pirades”, que me l’ha passada via Twitter (en efecte, malgrat el que acabo de dir, tinc compte en aquesta xarxa social com també al Facebook, més que res per promocionar-hi els meus dos blocs).

Al cartell s’observa com potser deixada portar per la similitud amb el castellà, la persona encarregada de redactar el text ha accentuat l’expressió del que suposo deu ser un joc de paraules entre el verb “actualitzar” i la paraula “App” que, intueixo, fa referència al servei d’Apple de descàrrega d’aplicacions informàtiques per a l’iPhone, l’iPod i no sé quants gadgets més d’aquesta mena. Mentre en castellà sí és correcte la forma verbal “actualízate” (per ser paraula esdrúixola), en català seria “actualitza’t” però sense accent. Ains!! tan bé que sabem escriure aquest nou vocabulari provinent de les noves tecnologies i en canvi, ens oblidem del nostre, del de tota la vida. Ja posats, podríem demanar que algú pensi en una aplicació d’aquestes per baixar-se a l’aparell de torn que serveixi per corregir mentre estem escrivint. I no em val el simple corrector que ja ve incorporat als processadors de textos d’ús més habitual. Així doncs, potser que ens “apptualitzem” també en el correcte ús dels accents. Per cert, gràcies Raül.

Deixa un comentari

Filed under Telefonia

Deixa un comentari

