Best-seller per Sant Jordi

D’aquí una estona em desconnecto de l’ordinador per complir amb la tradició tan nostra de comprar una rosa i un llibre, atès que avui és la diada de Sant Jordi. Sempre he estat -i continuo sent-ho- un àvid lector i per això en un dia com avui estic al cas  de les novetats que hagin sortit al mercat per la possibilitat d’aprofitar algun descompte. Que els temps actuals no estan per menystenir-lo! Ara bé, malauradament resideixo a la ciutat de Manresa on, de moment, no tenim cap botiga de la cadena FNAC perquè ens hi poguem acostar i treure el cap, i ens de conformar amb algunes llibreries d’aquelles de tota la vida i des de fa pocs anys, també un Abacus. Dic això perquè m’hagués agradat beneficiar-me del descuente que anuncien en aquest cartell a bombo i platerets.

Hom podria pensar que qui ha redactat el text deu ser francès o tenir aquest idioma com a habitual perquè si es busca en un diccionari, trobem que una de les accepcions acceptades per al seu homòleg català, “descompte”, és décompte. I també per allò de l’origen gal de Fédération Nationale d’Achats des Cadres (que és el que vol dir realment FNAC). O vés a saber si se li va anar l’olla i va fer una barreja d’ambdues, posant-hi com a “emulsionant” la castellana “descuento”. Si el cartell fos en castellà no cridaria tant l’atenció perquè d’una a altra paraula només varia d’una lletra (i podríem pensar tan sols en un error mecanogràfic). Però no és el cas per què tota la resta del text està escrit en català. I ben correcte, per cert. Tot plegat, em vaig a fer un volt per les paradetes a veure quin llibre trobo que em faci el pes, no fos cas que em “descuentin” uns centimets!

Per cert, aquesta foto és gentilesa de la Lídia Cogolludo, qui sabent de l’existència d’aquest bloc que vetlla pel bon català, no ha perdut el temps en enviar-me-la. I és que hi ha gent a qui no se li escapa ni una.

Anuncis

2 comentaris

Filed under Llibres

2 responses to “Best-seller per Sant Jordi

  1. Cèsar Pasadas

    Hahaha, no m’ho puc creure!

  2. Joan Carles

    Jo tampoc, Cèsar, però la realitat supera moltes vegades la ficció.
    Salutacions ben cordials.
    JC

Deixa un comentari

