Recuperem els disquets d’ordinador?

Vaig presentar la meva tesi doctoral al juliol del 1998, després d’uns quants anys d’haver-me incorporat al Departament de Geografia de la UAB i fer el clàssic recorregut laboral d’aleshores: becari, professor ajudant, associat, etc. Doncs bé, encara recordo quan havia d’anar gravant els seus capítols en antics disquets d’una capacitat d’1’44KB (els populars Floppy) i això vol dir que com el treball em va quedar una mica dens, llarg i incloïa imatges, ara tinc la tesi repartida en diferents disquets. I encara sort que per aquella època ja havíem superat el model anterior, més gran de mida i amb menor capacitat per emmagatzemar dades que, per cert, crec que encara en guardo alguns per casa. Per a tota aquella gent que no sàpiga de què estic parlant, adjunto aquesta imatge: els disquets que vaig utilitzar són els més petits i aquests darrers els més grans. I per afegir una dosi extra de dificultat (elaborar una tesi doctoral no ha estat mai una tasca ni fàcil ni còmoda), jo havia d’anar controlant que el que escrivia a la universitat (en un ordinador equipat amb Windows) es “respectava” després, quan a casa havia de treballar amb un Mac. Finalment, la tesi va ser defensada i ara queda molt bé en un prestatge.

1024px-3Disks

Per això quan vaig topar-me amb aquesta segona imatge (crec que d’un diari però no recordo de quin) el primer que vaig pensar va ser la sort que tenia aquest paio de poder guardar la seva tesi en un altre mecanisme diferent als disquets, és a dir, de poder-se beneficiar dels avenços tecnològics que en matèria d’informàtica s’han produït a les darreres dècades: què no hagués donat jo per tenir aleshores un PEN DRIVE com el que ha perdut l’autor d’aquesta tesi extraviada? Més petits de mida, amb molta més capacitat de memòria, més segurs i fiables (amb una connexió a l’ordinador de tipus USB) i unes quantes qualitats més que avui dia són inimaginables en un disquet d’abans. I per descomptat ja podeu suposar que els PEN s’estan quedant antiquats front altres sistemes d’emmagatzematge més moderns, allò que diuen del “núvol”, un Dropbox, etc.

Per cert, espero que el tema d’investigació de la tesi no estigui relacionat amb res de la gramàtica castellana ja que aquest “Hay” fa una mica de mal a la vista: o en Carlos volia dir que “Hay grabada mi tesis” o potser “Ahí está grabada mi tesis” però per tal i com està escrita la nota d’avís, potser millor que el tribunal no deixi que la tesi sigui presentada. I sobretot, espero sincerament que tingui una còpia de seguretat o una versió anterior de tot el document perquè en cas que no sigui així i hagi de començar de zero, us ben asseguro que és perquè el doctorand se suïcidi (i que el seu director l’ajudi a fer-ho).

Pendrais

3 comentaris

Filed under Informàtica-electrònica

3 responses to “Recuperem els disquets d’ordinador?

  1. Retroenllaç: 12-O: per la bona salut del castellà | Fartografia

  2. Cèsar Pasadas

    Aquest no l’havia llegit, però he de dir-te que em sebla que ets una mica més gran que jo, perquè aquests “disquets” de 20 cm no els havia vist mai (els altres sí), i això que havia vist targetes perforades i cintes magnètiques al Logic Control Sabadell.

  3. Cèsar, sí, crec ser més gran que tu en anys (tot i que no sé quants ens en portem). Jo encara recordo haver treballat amb els disquets grans, que eren flexibles i amb un forat al mig (fins i tot crec recordar que en guardo alguns al despatx). Després ja va venir la novetat dels més petits, amb més memòria i rígids. En canvi, de cintes magnètiques i targetes perforades, res de res, m’ho vaig poder estalviar.
    Seguim …

Deixa un comentari

