Daily Archives: Mai 15, 2012

Amables … ho són, sens dubte.

Just ahir, passejant per Manresa, vaig veure aquest cartell en una perruqueria que em va cridar l’atenció. I és clar, ja em va faltar temps per fer una fotografia. D’entrada és una bona mostra de respecte que l’establiment ja avisi amb antelació que no podrà atendre els seus clients durant aquests dos dies i és més, que digui també el motiu. Aquests clients podran estar encara més convençuts que deixaran els seus cabells en mans de personal realment preparat i competent. De totes formes, veient el cartell i la paraula “molessties” escrita d’aquesta forma no em queda clar si a la persona que l’ha escrit li convé també, i urgentment, un curs accelerat de català. Jo mateix confesso que de vegades tinc dubtes sobre si una determinada paraula s’escriu amb una o dues “S” i si ho sé (o ho endevino) és més aviat per haver-la vist escrita altres vegades o també per una prèvia consulta a allò tan bàsic que s’anomena “diccionari”. Ara bé, que jo recordi els casos en què hem d’escriure les dues “S” són sempre entre dues vocals i no pas abans d’una consonant. Podríem pensar, d’altra banda, que qui ha escrit el cartell potser té algun problema o dèria amb aquesta lletra (vés a saber quin) o no, i tan sols volia posar èmfasi ortogràfic a les molèsties causades als clients i que li sabia molt greu el tancament temporal.

Per cert, fixeu-vos que no dic res de la conjunció “Y” (grega) de la primera línia quan hauria de ser la “I” (llatina). I és que davant l’altre cas s’ha de reconèixer que no crida tant l’atenció. Per cert, que sàpiguen els clients de la perruqueria que suposadament demà (16) tornarà a obrir les portes i esperem que hagin tret, també, el cartell.

1 comentari

Filed under Estètica-perfumeria